4. ledna 2024
Potřebujete interaktivní web? Jaké jsou rozdíly mezi webovou aplikací a stránkou?
Kdy potřebujete webovou aplikaci a kdy webovou stránku? V E LINKX vám pomůžeme se zorientovat i v terminologii. Které řešení je to pravé pro statický obsah a které zase pro interaktivní rozhraní? Pojďme si říct víc.
Na jednom se shodneme – důležité je být online. Otázka, která následuje vzápětí je ale o poznání složitější. Jaký formát online prezentace je ten pravý? Každý s sebou nese specifické charakteristiky a od toho se odvíjející přínosy. Na následujících řádcích se zaměříme na klíčové rozdíly mezi webovými aplikacemi a webovými stránkami a na konci se s vámi podělíme o přehledný „rozcestník“, který vás nasměruje při výběru správným směrem.
Webové aplikace a webové stránky laik na první pohled nerozezná. Každý formát má ale svá specifika. Pojďme si je osvětlit.
Co je webová stránka?
Jedná se o jednu konkrétní stránku, která v souboru s ostatními stránkami tvoří web.
Je pro ni typický statický obsah, který obvykle zůstává neměnný – třeba stránka s kontakty na vašem webu.
Je vhodná pro prezentaci informací, třeba o vaší firmě, produktu nebo službě.
Stránky jsou indexovány vyhledávači (jako je Google nebo Seznam), které je zařazují do výsledků vyhledávání. Proto se s webovými stránkami úzce pojí termín SEO optimalizace – tedy optimalizace obsahu stránky tak, aby se co nejvíce „líbil“ vyhledávačům a ty ho pak vyhodnotili za kvalitní zdroj informací a umístili ho na přední příčky. Pro dosažení vyšších pozic ve výsledcích vyhledávání je důležitá například volba relevantních klíčových slov.
Co je webová aplikace?
Pro webovou aplikaci je typický interaktivní a dynamický obsah.
Umožňuje uživatelům se aktivně zapojit.
Webové aplikace jsou ideálním nástrojem pro firmy, které potřebují online platformu pro nákupy, rezervace, ale také příjem, výdej, dohledání zboží atd.
Také se jedná o nástroj umožňující složitější interakce s uživateli – simulace, fronta práce apod.
Vývoj webových aplikací je (časově i finančně) náročnější než tvorba webu / webové stránky.
Webové aplikace je možné napojit na další systémy – CRM, finanční systémy aj.
Jak si vybrat?
Potřebuje pokročilé funkce či interakci s uživateli? → Vsaďte na webovou aplikaci.
Je vaším cílem vytvořit prezentaci s bohatým uživatelským zážitkem a dynamickým obsahem? → Opět je řešením webová aplikace.
Potřebujete jednoduchou online prezentaci své firmy, která návštěvníkovi předá informace o vašich službách, cenících atd.? → Výhodnější pro vás budou webové stránky.
Plánujete vytvořit zpravodajský web, online magazín či blog? → Opět se jedná o statické předání informací – optimálním řešením tedy budou webové stránky.
Potřebujete se „zalíbit“ vyhledávačům a chcete se dostat na přední příčky ve vyhledávání? (Zkrátka a jednoduše – je aktuálně vaší prioritou SEO optimalizace?) → Prezentujte svůj obsah na webové stránce.
Webové stránky a webové aplikace se mohou prolínat
Webové aplikace se v posledních letech těší obrovské popularitě. Kromě toho, že se mohou pochlubit již zmíněným dynamickým obsahem a zapojují uživatele „do hry“, což má každý rád, jsou multiplatformní – nevyvíjíte je pro konkrétní operační systém. Dostane se k nim jakýkoliv uživatel s přístupem na internet. Nepodceňujte ale ani klasické webové stránky. Každý formát má své výhody.
Důležité je na závěr říct, že není nutné si vždy vybrat jedno nebo druhé. Webové stránky a webové aplikace jsou dvě množiny, které se mohou prolnout. Pro své podnikání můžete mít vytvořené přehledné webové stránky, které odprezentují, co jako firma nabízíte. V rámci webu ale můžete mít aplikaci, pomocí které budete například interagovat e-shop se skladem apod.
Chcete vytvořit řešení pro vaše podnikání? V E LINKX vám připravíme firemní aplikaci na míru a pomůžeme vám s vytvořením řešení, které bude pro vaše podnikání představovat největší přínos. Kontaktujte naše specialisty.
DEJME SE DO TOHO
Začněte digitalizovat už dnes
Digitalizace podpoří vaše podnikání a podpoří váš úspěch
ZEPTEJTE SE NÁS
Stále máte otázky?
Hoďte za hlavu starosti s implementací. Zaměřte se na svůj byznys. Nechte nás poskytnout vám podporu.