Chci aplikaci

Vyplatí se chatbot? 4 výhody pro vaše podnikání

Technologie poháněné umělou inteligencí jsou nepochybně žhavým trendem. Chatboti nejsou ničím novým pod sluncem. Ve světle AI boomu ale zažívají renesanci. Jak vypadá moderní chatbot a jaké výhody může přinést vašemu podnikání?

S nástupem umělé inteligence se nemusí jednat jen o roboticky komunikující okno v pravém dolním rohu obrazovky, ale o nástroj, který vám pomůže skutečně vylepšit zákaznickou interakci, optimalizovat procesy, a dokonce dosáhnout konkurenční výhody.

1. Zlepšená zákaznická interakce a personalizované zážitky
Chatboti poskytují rychlou a efektivní zákaznickou podporu, která je navíc dostupná 24/7. Dostupnost ale není všechno. Z našeho pohledu dává chatbot smysl zejména ve chvíli, kdy je propojen s vašimi dalšími podnikovými systémy, jako je CRM, a ve spolupráci s umělou inteligencí pomáhá využívat relevantní informace k poskytování personalizovaných nákupních zážitků.  Díky automatickým odpovědím a schopnosti rychle analyzovat data mohou chatboti zákazníkům poskytovat relevantní informace okamžitě.

„Chytrý“ chatbot může například pomoci vašemu podnikání, když přizpůsobí zprávy tomu, v jaké fázi nákupní cesty se váš zákazník nachází. Tím, že nabídne relevantní produkt/službu na základě preferencí zákazníka či demografických údajů, a navíc ve správnou chvíli, zaboduje. Chatbot také může zasáhnout ve chvíli, kdy zákazník s nákupem otálí – dobře mířenou otázkou a nabídkou „pomocné ruky“ může být právě tím, co rozhodne o nákupu.

2. Optimalizace procesů a efektivita
Implementace chatbotů může pomoci optimalizovat jednoduché procesy či odpovědi na běžné otázky. To může výrazně zvýšit efektivitu a snížit náklady. Vaše zákaznická podpora se s takovým pomocníkem bude moci soustředit na složité problémy či požadavky vyžadující lidský přístup.

Chatbot bez problémů zvládne:

  • poskytnout informace o stavu a sledování objednávky,
  • informovat o možnosti vrácení zboží,
  • shromažďovat reference a zpětné vazby,
  • v době vaší nedostupnosti naplánovat schůzku,
  • … a určitě vás napadají i další situace související přímo s oblastí vašeho podnikání.

Důležitá je i otázka konzistence. Pokud zákazník hovoří se zaměstnancem zákaznické podpory „z masa a kostí“, může si libovat, že je servis, který se mu dostane, osobnější. Záleží ale na konkrétním případu a typu obchodu/eshopu.

Chatboti, kteří fungují na základě předem definovaných rámců, jsou konzistentnější a vy si můžete být jistí, že jsou vaši zákazníci vždy obslouženi se stejnou kvalitou.

Navíc ani chatboti dnes nemusí být neosobní. Umělá inteligence vyniká i sociální inteligencí. Moderní chatbot dokáže rozeznat, jestli je zákazník nespokojený, naštvaný či odmítavý, a na jazyk se znaky frustrace vhodně zareaguje.

3. Chatboti nemají jazykové bariéry
V současném světě se v podnikání nemusíte omezovat na hranice státu. Díky jednoduchosti online nákupů se obchody dají uzavírat doslova celosvětově. Jak ale prolomit komunikační bariéru? Na oddělení zákaznické podpory si s tím budete muset poradit, ale pro chatboty to není problém.

Chatboti mohou vašim zákazníkům s minimem úsilí nabídnout vícejazyčnou podporu a naklonit si je tak na svoji (respektive vaši) stranu. Stačí jen, aby první otázkou, kterou chatbot položí, byl dotaz na preferovaný jazyk. A pokud se do hry vloží AI, obejde se chatbot dokonce i bez této otázky.

4. Komunikace napříč kanály
Komunikujete se zákazníky hned na několika frontách? Chytrý chatbot si poradí s komunikací v chatech na sociálních sítích, na WhatsAppu, ve firemních aplikacích či na jiných kanálech a umí zařídit, aby komunikace probíhala plynule napříč těmito platformami. To znamená, že diskuze může navázat přesně tam, kde byla přerušena bez ohledu na to, jaký kanál nebo jaké zařízení váš zákazník používá.

Výhody chatbotů ve zkratce
Nebudeme chodit okolo horké kaše. Vše výše zmíněné znamená to, že vám chytrý chatbot pomůže:

  • snížit náklady
  • ušetřit čas vašich zaměstnanců
  • poskytnout vylepšený a personalizovaný zákaznický zážitek
  • být pro klienty v pohotovosti 24/7
  •  sbírat relevantní data o vašich zákaznících

Velkou výhodou chatbotů je mimo jiné i to, že se „chtějí učit“. Z každé interakce si odnesou zkušenost – shromažďují data o zákaznících a průběžně je analyzují, aby příště nabídli o něco přesnější a personalizovanější odpověď. Také se postupně zdokonalují ve schopnosti rozeznat, které požadavky zvládnou odbavit sám a které se vyplatí předat zákaznické podpoře. Pokud si necháte vytvořit vlastního chatbota na míru, bude rozumět vašemu podnikání, a postupně se naučí rozumět vašim zákazníkům.