21. listopadu 2024

Digitalizace skladu – zvládněte vánoční nápor na jedničku

Vánoční sezóna je nejen za rohem, ale pro e-commerce je už přímo tady. A s ní přichází atmosféra plná radosti, společných chvil a dárků, a také obrovský nárůst objednávek. Zatímco lidé shánějí ideální dárky pro své blízké, e-shopy a logistické firmy čelí obrovskému tlaku na své skladové systémy. Jak může pomoci digitalizace skladu? 


Známe to na vlastní kůži. I náš HPmarket.cz se musí na podzim přizpůsobit extrémnímu navýšení počtu objednávek, které je nutné rychle a efektivně odbavit. A co váš sklad? Zvládáte vánoční maratony? Pokud chcete, aby byly pro váš byznys letos Vánoce, minimálně ve skladu, klidnější, odpovědí je digitalizace skladových procesů. 

Blesková orientace ve skladu díky WMS aplikaci

Když se před vámi najednou objeví desítky objednávek na vychystání, není čas hledat, kde co ve skladu máte. Digitalizací svého skladu a díky WMS aplikaci, budete mít absolutní přehled o tom, kde se co nachází. Lokace zboží, jeho stav nebo i nosnost a objem jednotlivých lokací se zobrazují v reálném čase. Když máte přehled o celém skladu a vychystaném balíčku, snížíte chybovost a zrychlíte odbavení objednávek. 

Reagujte pružně na změny v poptávce

Vánoční sezóna s sebou nese neustálé změny v prioritách. Když zákazníci objednávají na poslední chvíli, potřebujete pružně reagovat a měnit priority vychystávání zboží podle toho, co je třeba expedovat nejdříve. Chytrý skladový systém vám to umožní během několika vteřin. Jednoduše upravíte frontu práce tak, aby vyhovovala aktuální poptávce, a skladníci budou přesně vědět, jaké objednávky mají přednost. 

Spravujte skladové kapacity chytře, protože na každém centimetru vašeho skladu záleží

S nárůstem objednávek přichází i potřeba efektivně využít každý centimetr skladu. WMS systém umožňuje optimalizovat vytížení lokací podle parametrů, jako je nosnost, objem nebo rozměry skladovaných položek. Tím se zamezíte nevyužitému prostoru a zajistíte, že kapacita skladu bude využita na maximum. Vyhnete se přetížení některých zón a zajistíte, že všechny produkty budou rychle dostupné.

Digitalizace skladu zefektivní i příjem

Efektivní příjem zboží je klíčem k rychlému odbavení objednávek. Vánoce jsou obdobím, kdy je každý časový slot důležitý, a ztrácet čas při vykládání zboží si nemůžete dovolit. Díky kalendáři příjmu můžete rezervovat časová okna pro vykládku, což umožní lépe zorganizovat práci skladníků a zajistit, že příjem probíhá hladce bez zbytečných prodlev.

Snižte chybovost díky čárovým kódům

V hektickém vánočním shonu je snadné udělat chybu, zejména pokud se pracuje s velkým objemem objednávek. Digitalizace skladu za pomoci čárových kódů sníží riziko chybovosti a záměny zboží. Každý produkt je snadno identifikovatelný, ať už ve chvíli přijetí na sklad, vychystání nebo při expedici. Využitím čárových kódů a responzivní webové aplikace jste schopni zajistit, že vaši zákazníci dostanou přesně to, co si objednali. 

Vánoce bez chaosu? S digitalizovaným skladem ano.

Vánoční sezóna je pravidelnou zatěžkávací zkouškou každého obchodu. S digitalizací skladových procesů se ale z každoročního chaosu může stát docela příjemná záležitost – poptávka roste, nové objednávky se množí. S pomocí chytrého skladového systému budete mít vždy přehled, dokážete rychle měnit priority a přizpůsobovat se nečekaným situacím. Takže letos místo stresu jen úsměv na tváři – ať už při přípravě zásilek, nebo při rozbalování vlastních dárků. 

DEJME SE DO TOHO

Začněte digitalizovat už dnes

Digitalizace podpoří vaše podnikání a podpoří váš úspěch